Metro sve bliži

Bez autora
Oct 03 2011

Tema metroa vratiće u četvrtak odbornike Skupštine grada u klupe. Pred beogradskim parlamentarcima naći će se plan izgradnje podzemne železnice, tačnije memorandum koji će Grad Beograd najverovatnije potpisati sa francuskom kompanijom "Alstom transport". Ovaj dokument predvideo je tri opcije u realizaciji projekta metroa u srpskoj prestonici, što predstavlja korak napred ka rešavanju pitanja starog skoro četiri decenije. Memorandum je predvideo tri scenarija u rešavanju projekta "Beogradski metro". Prva opcija je da francuska strana sa partnerima obezbedi povoljne kredite za finansiranje celokupnog posla, tačnije i za izvođenje građevinskih radova i za nabavku celokupnog pratećeg sistema uključujući i vozove. U tom slučaju celokupan posao bi bio dodeljen njima. Drugi scenario je da "Alstom transport" obezbedi finansiranje svega sem građevinskih radova, što bi obavezalo da se oprema kupi od njih, a za probijanje i izgradnju trase, kojom će ići metro, novac bi morao da se zatraži na drugoj strani.

Metro sve bližiTema metroa vratiće u četvrtak odbornike Skupštine grada u klupe, saznaju "Novosti".

Pred beogradskim parlamentarcima naći će se plan izgradnje podzemne železnice, tačnije memorandum koji će Grad Beograd najverovatnije potpisati sa francuskom kompanijom "Alstom transport". Ovaj dokument predvideo je tri opcije u realizaciji projekta metroa u srpskoj prestonici, što predstavlja korak napred ka rešavanju pitanja starog skoro četiri decenije.

Naš izvor iz Skupštine grada navodi da je memorandum predvideo tri scenarija u rešavanju projekta "Beogradski metro".

Prva opcija je da francuska strana sa partnerima obezbedi povoljne kredite za finansiranje celokupnog posla, tačnije i za izvođenje građevinskih radova i za nabavku celokupnog pratećeg sistema uključujući i vozove. U tom slučaju celokupan posao bi bio dodeljen njima – kaže naš izvor.

– Drugi scenario je da "Alstom transport" obezbedi finansiranje svega sem građevinskih radova, što bi nas obavezalo da opremu kupimo od njih, a za probijanje i izgradnju trase, kojom će ići metro, novac bismo morali da zatražimo na drugoj strani. Tada bismo za grube radove mogli da unajmimo i firme iz drugih zemalja i ne bi imali nikakvu obavezu prema Francuzima. Treći način za realizaciju celokupnog projekta predviđa koncesiju ili javno-privatno partnerstvo.

U memorandumu, u koji su "Novosti" imale uvid, osim načina realizacije projekta definisane su i preliminarne trase beogradskog metroa. Prva bi povezivala Tvorničku ulicu u Zemunu sa Ustaničkom, dok bi druga išla od Banovog brda do Pravnog fakulteta. Takođe, ove dve linije bile bi spojene preko novog mosta na Adi ciganliji, sa mogućnošću produžetka ove trase do Bloka 45.

Iako se o izgradnji podzemne železnice u Beogradu govori decenijama, Skupština grada je tek juna prošle godine napravila prve konkretne korake ka rešavanju ovog pitanja. Tada su odbornici usvojili dokument "Beogradski metro – osnova za izbor rešenja", koji je predvideo da metro u prestonici mora da bude nezavisni šinski sistem koji će ići iznad zemlje gde god je to moguće, s obzirom na to da je tri puta jeftiniji od podzemnog.

Posle toga, počele su da kruže priče o potencijalnim izvođačima, a firme iz zemlje "galskih petlova" najčešće su pominjane kao najozbiljniji kandidati. Potpisivanjem Sporazuma o strateškom partnerstvu između Srbije i Francuske, aprila ove godine, vlade ovih država izrazile su i spremnost da zajedno rade na projektu beogradskog metroa. Francuzi su obećali donaciju od tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti, odnosno idejnog projekta prve linije od Tvorničke do Ustaničke ulice. Ovaj dokument još nije završen, ali ukoliko dođe do potpisivanja memoranduma između Grada Beograda i firme "Alstom transport", izvesno je da će studija biti završena uz francusku donaciju.

Nakon toga ostaje samo pitanje za koji će se scenario iz memoranduma francuska i srpska strana odlučiti. Beograđanima ostaje da se nadaju da će radovi na prvoj liniji krenuti krajem 2012. godine, kao što je svojevremeno najavljeno.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik